ضدعفونی ساختمان دربرابر کرونا

ضدعفونی ساختمان دربرابر کرونا یکی از دغدغه‌های بسیاری از افراد است. یکی از بهترین راه‌های مقابله با بیماری‌های ویروسی مانند کرونا انجام اقدامات پیش‌گیرانه است. برخی از این اقدامات شخصی اما بعضی از آن‌ها عمومی هستند به‌خصوص مشاعات آپارتمان‌ها که با توجه به تراکم جمعیت در آن‌ها و تردد زیاد ساکنین می‌توانند به یکی از پرخطرترین مکان‌های انتقال ویروس‌ها تبدیل شوند.

ضدعفونی مشاعات ساختمان‌ها

ویروس‌ها قادر هستند برای مدت زمان مشخصی بر روی سطوح مختلف زنده بمانند. کرونا یکی از سرسخت‌ترین ویروس‌هاست که به سادگی از بین نمی‌رود و نسبت به سایر ویروس‌ها مدت زمان بیشتری را روی سطوح زنده می‌ماند و همین دلیلی است که باعث افزایش احتمال انتقال می‌شود.

پس یکی از کارهایی که لازم است «مدیر ساختمان» برای کاهش احتمال ابتلای اهالی به انواع ویروس‌ها به‌خصوص ویروس کرونا انجام دهد، ضدعفونی مشاعات آپارتمان‌ها و مجتمع‌ها به‌صورت دوره‌ای است.

مطالب مرتبط

منظور از مشاعات کجاست و کدام‌یک را باید ضدعفونی کرد؟

مشاعات در واقع مکان‌هایی است که میان افراد یک ساختمان مشترک است، همه اهالی به آن دسترسی دارند و از آن استفاده می‌کنند و با توجه به احتمال بالای لمس سطوح این مکان توسط اهالی، احتمال ابتلا به ویروس‌ها بسیار بالا است.
از جمله مشاعات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • راه‌پله‌ها و نرده‌های آن
  • کلید و پریز‌های برق راهرو‌ها
  • درهای ورودی و خروجی
  • آسانسور

البته کف راهرو‌ها و راه‌‌پله‌ها هم جز مشاعات محسوب می‌شوند اما با توجه به اینکه ویروس‌ها عموما از طریق لمس توسط دست‌ها منتقل ‌می‌شوند،‌ احتمال انتقال ویروس از طریق آن‌ها بسیار کم است و ضدعفونی آن ضروری نیست.

 برخی راه‌کار‌های پیشگیری و ضدعفونی ساختمان دربرابر کرونا

با توجه به مواردی که قبلتر گفته شد، راهکارهایی وجود دارد که ‌می‌توان با صرف هزینه‌های کم به سادگی از آن‌ها استفاده نمود:

  • قراردادن بسته دستمال کاغذی یا خلال دندان یا ژل ضدعفونی‌کننده کنار درب ورودی و خروجی و داخل آسانسورها جهت باز کردن درب و انتخاب طبقه مورد نظر
  • قرار دادن سطل زباله درب‌دار داخل و خارج آسانسورها برای جمع‌آوری دستمال کاغذی یا خلال دندان
  • قراردادن اسپری ضدعفونی‌کننده سطوح در هر طبقه برای استفاده واحدهای آن طبقه



برچسب‌ها: