گیاهان آپارتمانی | بهترین گیاهانی که می‌توانید داشته باشید | مانیار

اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید و دوست دار طبیعت و گیاهان هستید، ناراحت نباشید. شما هم می‌توانید مانند تمامی افرادی که در خانه های ویلایی و لوکس زندگی می‌کنند به گل و گیاهان علاقه داشته باشید؛ زیرا گیاهانی هستند که می‌توانید در اتاق یا خانه خود بزرگشان کنید. در ضمن نگهداری از بیشتر این گیاهان آپارتمانی نیز بسیار راحت است. اگر می‌خواهید با تعدادی از بهترین گیاهان آپارتمانی آشنا شوید، ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید.

یکی از بهترین گیاهان آپارتمانی؛ پنیر سوئیسی monstera یا برگ انجیری

پنیر سوئیسی monstera یا برگ انجیری

شکی نیست که شما گیاه پنیر سوئیسی را حداقل یک بار در اینترنت یا خانه‌ی یکی از بستگانتان دیده‌اید؛ زیرا این گیاه آپارتمانی یکی از محبوب ترین نوع گیاهان آپارتمانی در حال حاضر هستند. برگ‌های سبز سرسبز آن‌ها با سوراخ‌های متمایز ظاهری خیره‌کننده در هر اتاقی ایجاد می‌کنند و می‌توانند متناسب با هر فضایی رشد کنند Monstera یا همان پنیر سوئیسی مانند Goldilocks است. نه خیلی خشک، نه خیلی مرطوب. این یک گیاه استوایی زیر طبقه است، بنابراین آب اهمیت کمتری نسبت به سایه دارد. تا 5 سانتی متر خاک گیاهان را بررسی کنید و اگر خشک بود گیاه آپارتمانی پنیر سوئیسی را آبیاری کنید.

 

Dracaena Massangeana یا عصای توده ای

Dracaena Massangeana یا عصای توده ای

Dracaena یکی گیاهان داخل آپارتمانیست که در مراکز اداری نیز امکان نگه داری از آن وجود دارد. عصای توده ای اغلب بین 1.2 تا 1.8 متر با ساقه های ساقه ای و برگ های بلند و سبز رنگ که دارای نوارهای زرد و سبز روشن است رشد می کند. اگر به دنبال یک گیاه بزرگ هستید عصای توده‌ای گزینه مناسبی است.

این گیاه بهتر است در نور غیر مستقیم قرار گیرد و می تواند نور کم را تحمل کند. گیاه آپارتمانی عصای توده‌ای نیاز به آبیار زیادی ندارد؛ شاید هر ماه. مقدار آبیاری زیاد می تواند برای dracaena کشنده باشد. حواستان به حیوانات خانگیتان باشد؛ توجه داشته باشید که Dracaena “Massangeana” برای سگ ها و گربه ها سمی است، بنابراین اگر دوستان پشمالو در خانه دارید این گیاه آپارتمانی به درد شما نخواهد خورد.

 

سرخس maidenhair معروف به پرسیاوشان

سرخس maidenhair معروف به پرسیاوشان

سرخس maidenhair یکی از معروف ترین گیاهان آپارتمانی است. آنها دارای برگ های پر، سبز روشن با ساقه های نرم و براق هستند و گیاه آویزان بسیار خوبی را ایجاد می کنند. سرخس Maidenhair رطوبت را ترجیحاً در هوا دوست دارد. این گیاه آپارتمانی را از نور شدید دور نگه دارید. هوای اطراف آن را مرطوب نگه دارید و هفته‌ای یک بار به این گیاه آبرسانی کنید.

 

گیاه آپارتمانی زاموفیلیا؛ محبوب خانه های ایرانی

گیاه آپارتمانی زاموفیلیا؛ محبوب خانه های ایرانی

این گیاه خیره کننده نه تنها عالی به نظر می رسد، بلکه به عنوان “تقریباً نابود نشدنی” شناخته شده است و برای کسانی که تمایل به غفلت از گیاهان خود دارند عالی است؛ زیرا در برابر کم آبی بسیار مقاوم است. این گیاه بومی آفریقا است و دارای برگهای براق سبز و عمیق است و قادر است مدت طولانی بدون آب زنده بماند. دلیل مقاوم بودن زاموفیلیا به دلیل توانایی آن در ذخیره آب در غده سیب زمینی مانند آن است.

 

نکات مهم درباره نگهداری زاموفیلیا

برای مراقبت از سنگ زنگبار خود، آن را زیاد آبیاری نکنید و آن را در آب ننشینید. در واقع با غفلت رشد می کند و ترجیح می دهد زیاد به آن آب ندهید. زمانی که مخلوط کاملا خشک شد، آبیاری کنید – تقریبا هر دو هفته یکبار. اما می تواند ماه ها بدون آب زنده بماند. بهتر است در یک منطقه سایه روشن تا روشن قرار گیرد، با این حال یک نقطه سایه را تحمل می کند، اما رشد آن زمان بیشتری می برد. آن را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید زیرا گیاه ممکن است بسوزد. می توانید در بهار کود آهسته رهش را اضافه کنید و اگر متوجه شدید ریشه شروع به برآمدگی کرد، آن را دوباره گلدان کنید.

 

گیاه آپارتمانی درخت پول؛ بخرید و خوش شانسی بیاورید

گیاه آپارتمانی درخت پول

این گیاه ظاهراً لقب گیاه خوش شانسی و پول را به خود گرفته و چه کسی است که به آن نیاز ندارد؟!  گیاه آپارتمانی درخت پول شکلی راست و برگ های سبز براق دارد. یکی از نیازهایش نور است اما با نور متوسط نیز سازگار است. اگر سعی کنید درخت پول را در جایی که خیلی کم نور است قرار دهید، گیاه کشیده و چروک می شود. بین دو آبیاری اجازه دهید کمی خشک شود.

 

بنفشه آفریقایی از زیباترین گیاهان آپارتمانی

بنفشه آفریقایی از زیباترین گیاهان آپارتمانی

بنفشه‌های آفریقایی که چندین بار در سال دسته‌هایی از گل‌های پر جنب و جوش تولید می‌کنند، معمولاً در گلدان‌های کوچک 4 اینچی می‌آیند، بنابراین فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند. کلید مراقبت از این گیاهان زیبا آبیاری بیش از حد آنها نیست. بهتر است بین دو آبیاری اجازه دهید خشک شوند و به جای ریختن روی آب، از ته آن آب را خیس کنند.

 

 

ممنون که تا انتهای مقاله ما را همراهی کردید. ما در این مقاله سعی داشتیم تا بهترین گیاهان آپارتمانی را به شما معرفی کنیم. شما نیز می‌توانید برای حمایت از ما صفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید.




برچسب‌ها: