صرفه جویی در مصرف انرژی | راهکارهای طلایی صرفه جویی | مانیار

همانطور که می‌دانید یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های روز در جهان، صرفه جویی در مصرف انرژی است. همچنین این برهه زمانی به دلیل رو به پایان بودن سوخت‌های فسیلی بسیار حساس و مهم خواهد بود. جالب است بدانید که هر شخص می‌تواند با درک کردن این موضوع و انجام چند کار ساده از پیامدها و اتفاق ناخوشایند پیش‌رو جلوگیری کند. پس با ما همراه باشید تا راهکارهای طلایی صرفه جویی در مصرف انرژی را با شما بازگو کنیم.

خاموش کردن چراغ ها هنگام خروج از اتاق

ساده ترین راهکار پیشنهادی ما برای صرفه جویی در مصرف انژری خاموش کردن چراغ ها هنگام خروج از اتاق است. یک عادت اساسی برای ایجاد و تقویت این است که اطمینان حاصل کنید که همیشه هنگام خروج از اتاق، چراغ ها را خاموش کنید. این کار را تا زمانی که به صورت ناخودآگاه عادت به انجام آن نکنید، یادآوری کنید. شما می توانید با انجام کارهایی به همین سادگی به طور منظم بخش خوبی از هزینه های برق ماهانه خود را صرفه جویی کنید.

 

از چراغ های LED استفاده کنید

بسیاری از خانه ها به سمت استفاده از لامپ های LED هوشمند حرکت می کنند زیرا نه تنها شیک و مقرون به صرفه به نظر می رسند، بلکه بسیار کارآمدتر از لامپ های هالوژن هستند.

 

برای صرفه جویی در مصرف برق به درجه میزان مصرف انرژی توجه کنید

کولرهای گازی و یخچال‌ها دو تا از پر انرژی‌ترین لوازم خانگی هستند و جایگزینی آنها با مدل‌های کارآمدتر می‌تواند مصرف برق را به نصف کاهش دهد و در نتیجه قبض برق شما را کاهش دهد. نصب پمپ های حرارتی ایده دیگری برای کاهش مصرف برق است. به طور کلی، نگهداری و تعویض لوازم خانگی هر چند سال یکبار باعث می شود که بار کمتری بر مصرف برق شما وارد شود.

 

دستگاه ها را از برق بکشید

یکی از راهکارهای صرفه جویی در مصرف انرژی از برق درآوردن وسایلی برقی غیر قابل استفاده است.

نیازی به گفتن نیست که جدا کردن دستگاه‌ها برقی، زمانی که در حال استفاده نیستند چقدر به صرفه جویی در مصرف انرژی کمک می‌کند. دستگاه ها را در حالت آماده به کار رها نکنید بلکه آنها را از برق بکشید و در قبض برق خود و کره زمین صرفه جویی کنید.

 

صرفه جویی در مصرف آب

برخی از راه‌حل‌های ساده برای کاهش مصرف آب می‌تواند دوش گرفتن سریع، استفاده از مقدار مورد نیاز آب در حین پخت و پز و بستن شیرهای آب در حالت بدون استفاده حتی برای چند ثانیه باشد.

 

ترموستات را در دمای پایین تری نگه دارید

سعی کنید ترموستات خود را در دمای پایین 17 درجه نگه دارید، این می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند و در هزینه های انرژی شما صرفه جویی کند. استفاده از ترموستات هوشمند قابل برنامه ریزی حتی بهتر است.

 

از دستگاه های خودکار هوشمند استفاده کنید

دستگاه‌های خودکار هوشمند می‌توانند قبض انرژی شما را حتی زمانی که فراموش می‌کنید کاهش دهند. سیستم‌های اتوماسیون هوشمند زمانی را تشخیص می‌دهند که دیگر از دستگاهی استفاده نمی‌کنید و منبع تغذیه را خاموش می‌کنند.

 

از درب دو جداره استفاده کنید

درها و پنجره‌های دوجداره راه‌حلی عالی برای صرفه جویی در مصرف انرژی خانه‌های مدرن هستند؛ زیرا می‌توانند به میزان قابل توجهی انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از گرمایش و سرمایش را کاهش دهند و در نتیجه میزان کربن شما را کاهش دهند و همچنین هزینه‌های انرژی را کاهش دهند.

 

با درب بپزید؛ راهکار مخفی صرفه جویی در انرژی

با درب بپزید؛ راهکار مخفی صرفه جویی در انرژی

این یک راه کار بسیار ساده در زندگی روزمره برای صرفه جویی در مصرف انرژی است، با پخت و پز با درپوش مطمئن می شوید که زمان پخت و مصرف آب را به میزان قابل توجهی کاهش می دهید.

 

استفاده از کنتور هوشمند

یک کنتور هوشمند یک راه عالی برای مشاهده میزان مصرف انرژی است، این به شما کمک می کند تا میزان مصرف خود را در زمان واقعی پیگیری کنید و کجا می توانید آن را کاهش دهید.

 

شستشو در دمای مناسب

لباس ها را در دمای خنک تر و با بار کامل بشویید، در مصرف آب و برق بسیار صرفه جویی خواهید کرد.

 

دستگاه های خورشیدی؛ جدیدترین روش صرفه جویی در مصرف انرژی

یکی ار راه کارهای طلایی صرفه جویی در مصرف انرژی استفاده از پنل های خورشیدی است.

این روزها تقریباً هر الکترونیکی که در خانه خود استفاده می کنید، می توانید نسخه ای با انرژی خورشیدی پیدا کنید. انجام تغییرات کوچک و استفاده بیشتر از وسایل الکترونیکی با انرژی خورشیدی می تواند کمک زیادی کند و همچنین می تواند هزینه های تعمیر و نگهداری و جایگزینی چنین وسایل الکترونیکی را کاهش دهد.

 

در این مقاله سعی کردیم تا جدیدترین راهکارهای طلایی صرفه جویی در مصرف انرژی را با شما در میان بگذاریم. شما می‌توانید برای ارسال نظراتتان ما در صفحه اینستاگرام دنبال کنید یا در پایین پست نظر خود را بگذارید.




برچسب‌ها: