ویژگی‌های چیدمان و دکوراسیون مدرن منزل

مدرن (Modern) یک واژه لاتین به معنای جدید، تازه و نوین است اما دکوراسیون مدرن که در میانه قرن بیستم رواج یافت، یکی از سبک‌های دکوراسیون داخلی است و ویژگی اصلی این سبک زیبا عدم پیچیدگی آن است و بیشتر بر فرم‌های مرتب، الگوهای معاصر و یک جریان یکدست بین فضاهای داخلی و خارجی است که باعث ایجاد آرامش، راحتی و شیک بودن می‌شود.

در ادامه با نحوه چیدمان دکوراسیون مدرن منزل بیشتر آشنا می‌شویم.

دکوراسیون مدرن آشپزخانه

آشپرخانه‌ها در سبک دکوراسیون مدرن تمایل به نمایش گذاشتن آینده دارند. در این آشپرخانه‌ها از وسایل نمایشی و براق و رنگ‌های درخشنده استفاده می‌شود. قوانین سادگی در این آشپزخانه‌ها رعایت می‌شود و از مواد و ابزارهای شلوغ در آن استفاده نمی‌شود. ترکیب‌های رنگی گرم با الهام از طبیعت مانند رنگ چوب طبیعی در این آشپزخانه‌ها بیشتر دیده و سایه‌هایی با رنگ‌های تیره به آن افزوده می‌شود.

دکوراسیون مدرن اتاق خواب

در اتاق خواب‌ها معمولا از یک تخت کوتاه استفاده می‌شود که روی میزهای پاتختی آن دوچراغ یا یک چراغ خواب و مجسمه قرار داده می‌شود و برای تزیین، می‌توان اتاق خواب را کاغذ دیواری کرد، لوستر نصب کرد و کف را قالیچه پهن کرد. همچنین با در نظر گرفتن میزان فضای خالی می‌توان یک میز آرایشی با یک صندلی کوچک و مدرن در آن قرار داد تا اتاق زیبایی بیشتری داشته باشد.

دکوراسیون مدرن اتاق پذیرایی و ناهارخوری

بخشی از خانه که بیشتر توسط دیگران دیده می‌شود و به نوعی سلیقه و حس هنری صاحب‌خانه را بیان می‌کند، اتاق پذیرایی است. برای چیدمان مدرن اتاق پذیرایی می‌توان از مبل و کاناپه ساده و یک میز در جلوی آن‌ها، میز ناهارخوری، دیوارهای رنگی، تلویزیون و وسایل دکوری خاص و چند شمع با رنگ‌های روشن استفاده کرد. توجه کنید بهتر است برای داشتن اتاق پذیرایی به سبک مدرن، از مبل راحتی استفاده کنید؛ چرا که مبلمان کلاسیک و یا استیل برای این سبک مناسب نیستند. اگر از میز ناهارخوری استفاده می‌کنید و از خوردن غذا کنار دوستان و خانواده خود لذت را می‌برید، استفاده از میز ناهارخوری چوبی با صندلی‌های زیبا گزینه مناسبی است. می‌توانید در بالای میز ناهارخوری چراغ‌های دکوری کوچک نصب کنید و در صورت امکان میز را در کنار پنجره قرار دهید تا نور طبیعی به آن بتابد.

سرویس بهداشتی مدرن

رنگ‌های آبی روشن٬ بنفش، سبز و نارنجی به انسان آرامش روحی و جسمی می‌دهند. نورپردازی در این مکان باید ملایم باشد و از آینه‌های دیواری استفاده شود. مدرن بودن سرویس بهداشتی به معنای استفاده از رنگ‌های سیاه و سفید نیست و امروزه از طیف رنگی گوناگونی برای این مکان استفاده می‌شود.

به طور کلی در دکوراسیون مدرن هرچه تعداد وسایل کمتر و خلوت‌تر باشد، مناسب‌تر است. فضای خالی،‌ دیوارها و بین مبلمان بخش‌های فوقانی سقف به اندازه فضاهایی که از وسایل پر شده است با اهمیت هستند. مبلمان در دکوراسیون مدرن باید خطوط صاف و ساده ای داشته باشند. اجزای دیگری که همراه مبلمان هستند نیز باید ساده بوده و وسایل اضافی نداشته باشند. کوسن‌ها هم باید دارای شکل‌های هندسی ساده باشند. به طور کلی در این سبک همه چیز باید ساده و بدون زرق و برق باشد و حتی اگر می‌خواهید در خانه مدرن قالی نیز داشته باشید بایستی از قالی با شکل‌ها و خطوط ساده استفاده کنید.




برچسب‌ها: