نکاتی که باید در چیدمان آشپزخانه رعایت کنیم | قلب خانه | مانیار

زندگی در آشپزخانه اتفاق می افتد. از صبحانه‌ قبل از بیرون رفتن از درب خانه تا وعده‌های غذایی خانوادگی گرفته تا نوشیدن یک فنجان چای با دوستان، آشپزخانه مرکز فعالیت خانه شما است. چه در حال آشپزی، نظافت، غذا خوردن یا سرگرمی باشید، آشپزخانه باید فضایی باشد که از بودن در آن لذت می برید و طراحی متفکرانه آشپزخانه می تواند به تحقق آن کمک کند. توصیه های ما را در مورد نحوه طراحی چیدمان آشپزخانه با نکاتی در مورد برنامه ریزی، سازماندهی و ویژگی های ضروری برای آشپزخانه ای که زیبا به نظر می رسد و برای همه نیازهای شما کارآمد است، دنبال کنید.

وسایل مرتبط به هم را کنار یکدیگر بچینید

هنگام طراحی چیدمان آشپزخانه، به این فکر کنید که چه کارهایی را بیشتر انجام می دهید. با قرار دادن وسایل مورد نیاز برای تکمیل یک کار نزدیک به هم، در زمان و انرژی خود صرفه جویی می کنید. برای مثال، لیوان‌های قهوه، تفاله‌های قهوه و تمام لوازم ضروری خود را نزدیک دستگاه قهوه‌ساز نگه دارید. اهمیت این کار قطعا صبح زود متوجه می‌شوید و حتما از خود تشکر خواهید کرد. همچنین ظروفتان را در نزدیکی ماشین ظرفشویی قرار دهید تا روند تخلیه آسان شود.

 

تا حد ممکن برای رفتن و آمدتان فضا بگذارید

تا حد ممکن برای رفتن و آمدتان فضا بگذارید

اگر طراحی آشپزخانه شما جزیره‌ای است؛ از داشتن فضای مناسب بین جزیره و کابینت خود مطمئن شوید تا به راحتی در فضا حرکت کنید. به عنوان یک قانون کلی، مسیرهای سرتاسر آشپزخانه باید حداقل 36 اینچ عرض داشته باشند. راهروهای داخل منطقه پخت باید 42 اینچ عرض برای آشپزخانه تک آشپز و 48 اینچ برای پیکربندی دو آشپز داشته باشند. هنگام برنامه ریزی، جزایر و شبه جزیره های آشپزخانه را بر اساس آن تنظیم کنید. این یکی از مهم ترین نکات چیدمان آشپزخانه است.

 

ارتفاع مناسب مایکروویو را پیدا کنید

ارتفاع و مکان مناسب برای اجاق مایکروویو بسته به سرآشپز یا طبیعت کودک پسند آشپزخانه متفاوت است. برای بزرگسالان، 15 اینچ بالاتر از سطح کانتر یک ارتفاع خوب مایکروویو است. اگر بچه‌ها از دستگاه استفاده می‌کنند، نصب زیر میز ممکن است ایمن‌تر و مناسب‌تر باشد.

 

فضای پیشخوان را در نظر بگیرید

در مورد نیازهای خود برای تهیه وعده غذایی فکر کنید تا به انتخاب صفحه پیشخوان خود کمک کنید. سرآشپزهایی که دوست دارند آشپزی کنند، نسبت به آنهایی که به ندرت آشپزی می کنند یا غذاهای ساده تهیه می کنند، به فضای پیشخوان بیشتری (در حالت ایده آل بین ظرف و سینک) نیاز دارند. علاوه بر این، ترکیب دو ارتفاع روی میز می‌تواند پخت را آسان‌تر کند و به بچه‌هایی که در آماده‌سازی غذا مشارکت دارند کمک کند.

 

وسایل آشپزخانه را به اندازه تهیه کنید

اگر خانواده پرجمعیتی دارید یا نیازهای زیادی به آشپزی دارید، در هنگام برنامه ریزی آشپزخانه، وسایلی که اغلب استفاده می کنید را دو برابر کنید. به عنوان مثال، یک مایکروفر دوم و یک یخچال کوچک یا کشوی یخچال که در لبه مرکز کار آشپزخانه قرار دارد، می‌تواند حجم کار را گسترش دهد و خوراکی‌ها را از سر راه آشپز دور نگه دارد. یک اسنک بار با مدفوع برای یک مکان بعد از مدرسه برای بچه ها اضافه کنید.

 

از نکات چیدمان آشپزخانه؛ چاقو را در محل درست قرار دهید!

چاقوها را روی یک نوار مغناطیسی که به قسمت پشتی چسبانده شده است آویزان کنید. آن را بالای قسمتی از میز قرار دهید که معمولاً برای تهیه مواد استفاده می کنید. این کار تشخیص چاقوی مناسب برای کار را آسان می کند و وسایل خطرناک را از دسترس کودکان دور نگه می دارد.

 

شیرآب چرخشی نصب کنید

آیا از کشیدن قابلمه های پر از آب از سینک تا اجاق گاز خسته شده اید؟ یک شیر آب چرخشی که به آن پرکننده قابلمه نیز می‌گویند، نصب شده در نزدیکی اجاق گاز، دیگ‌ها را نزدیک جایی که آنها را گرم می‌کنید پر می‌کند. از طرف دیگر، می‌توانید یک اتصال شلنگ بسیار طولانی را روی شیر اصلی خود نصب کنید تا قابلمه‌های روی اجاق گاز را پر کنید.

 

نکات چیدمان آشپزخانه؛ پریزهای برق را در نظر بگیرید

اطمینان حاصل کنید که آشپزخانه شما دارای پریزهای برق زیادی در مناطقی است که قصد دارید از قهوه جوش، اجاق توستر، مخلوط کن و سایر وسایل روی صفحه استفاده کنید. چندین پریز در امتداد بک اسپلش و در جزیره نصب کنید تا هر جا که نیاز دارید برق داشته باشید. برای سفارشی‌سازی بیشتر، یک کشو را با پریزها و پورت‌های USB تجهیز کنید تا یک ایستگاه شارژ مخفی برای دستگاه‌ها ایجاد کنید. این نکته نیز یکی از مهم ترین نکات چیدمان آشپزخانه است.

 

از رنگ های روشن در آشپزخانه کوچک استفاده کنید

از رنگ های روشن در آشپزخانه کوچک استفاده کنید

طرح‌های رنگی تیره می‌توانند فضای کوچک را کوچکتر کنند و آن را کمتر جذاب کنند. برای گسترش بصری یک اتاق کوچک، از سایه های ملایم روی کابینت آشپزخانه استفاده کنید. پنجره‌های بزرگ را با روش‌های ساده پنجره بپوشانید تا اطمینان حاصل کنید که فضا نور طبیعی زیادی دریافت می‌کند.

 

ممنون که تا انتهای مقاله نکات که در چیدمان آشپزخانه باید رعایت کنیم؛ همراه ما بودید. شما می‌توانید برای ایجاد دلگرمی ما در اینستاگرام دنبال کنید.




برچسب‌ها: ,