راهنمای خرید بهترین پرده بر اساس ساختمان

برای چیدمان منزل و محیط کار و دکوراسیون آن ها، باید سلیقه به خرج دهیم و تمامی لوازم را طوری تهیه کنیم که درخور فضای ما باشند.پرده‌ها مهم‌ترین لوازم هر محیط و فضایی می‌باشد که ما در این مطلب می‌خواهیم راجع به راهنمای خرید بهترین پرده بر اساس ساختمان صحبت کنیم و شما را به طور کامل راهنمایی کنیم که بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

راهنمای خرید بهترین پرده بر اساس ساختمان

پرده‌ها می‌توانند تاثیر بسیار زیادی در زیبایی محیط و فضای ما داشته باشند و در بین تمامی وسایل و لوازم موجود در محیط خانه و یا محل کار، بیشتر به چشم می‌آیند؛ به همین دلیل باید انواع پرده‌ها را بشناسید تا بتوانید پرده‌ای را تهیه کنید که اولا کاملا با سلیقه شما مطابقت داشته باشد، و دوما بتواند فضا و محیط شما را زیباتر و بهتر جلوه دهد. نکته‌ی مهم دیگر در خرید پرده ها، نوع کارایی و کیفیت آن‌ها می‌باشد.

شما باید پرده‌ای را انتخاب کنید که بتواند تمامی حالت روشن، تیره و سایه را برای شما ایجاد کند و در واقع پرده باید قابلیت تنظیم داشته باشد. نکته‌ی مهم دیگر کیفیت پرده است. پرده‌ها به صورت مداوم در معرض سرما، گرما و نور خورشید قرار می‌گیرند و به همین دلیل کیفیت پرده باید آنقدر بالا باشد که شرایط محیط نتواند رنگ آن‌ها را تغییر دهد. در قسمت زیر بهترین انواع پرده را به شما معرفی می‌کنیم و تمامی ویژگی‌های آن‌ها را شرح می‌دهیم تا بتوانید با خیال راحت پرده‌ی مدنظر خود را سفارش دهید.

 

پرده زبرا

یکی از پرطرفدارترین پرده‌ها، پرده زبرا است که امروزه از آن در بسیاری از خانه‌ها استفاده می‌شود. این پرده بسیار زیبا و مدرن می‌باشد و می‌توان از آن برای تمامی خانه‌ها با سبک‌های دکوراسیون متفاوت استفاده کرد. این پرده به صورت دو لایه و یا دوبل می‌باشد که می‌توان آن را در حالت روشن و یا سایه قرار داد. در ساخت پرده زبرا از پارچه و تور در ترکیب با یکدیگر استفاده می‌شود. معمولا این پرده دارای راه راه‌های افقی و موازی است؛ البته شما می‌توانید این پرده را با طرح‌های مختلف تهیه کنید. پرده زبرا رنگ‌های بسیار زیبا و متنوعی دارد و شما می‌توانید هر رنگی را که دوست دارید، برای پرده خانه خود انتخاب کنید.

 

پرده شید

معمولا در بسیاری از خانه‌های ایرانی از پرده شید استفاده می‌شود که به آن پرده‌ی کلاسیک نیز گفته می‌شود. دلیل محبوبیت آن این است که می‌توان آن را با پرده‌های دیگر ترکیب کرد و آن را روی پنجره‌ی خانه نصب کنید. پرده شید باعث ایجاد سایه روی پنجره می‌شود و دلیل نام‌گذاری شید برای این نوع پرده این موضوع است که شید در انگلیسی به معنی سایه می‌باشد.

این پرده از یک لایه پارچه ساخته شده است که این پارچه حول یک محور می‌گردد. برای ساخت پرده‌ی شید از مواد با کیفیتی مانند پی وی سی، کتان، پلی استر و بامبو استفاده می‌شود که این مورد باعث عمر طولانی و دوام بالای این پرده می‌شود. پرده شید دارای طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی است و شما می‌توایند هر نوع طرحی را که دوست دارید، بر روی پارچه‌ی این پرده چاپ کنید.

 

پرده اداری

پرده اداری می‌توانند جلوه‌ی زیبایی به فضای اداره دهند. پرده‌ اداری معمولا به صورت لوردراپه و یا کرکره‌ای هستند؛ اما شما می‌توانید بر حسب دکوراسیون اداره‌ی خود، هر نوع پرده‌ای را که دوست دارید انتخاب کنید. پرده اداری جنس‌های متنوعی دارند؛ برای مثال شما می‌توانید آن‌ها را در به صورت فلزی، چوبی و یا حتی طراحی چوبی تهیه کنید.

در واقع شما باید پرده‌ای را انتخاب کنید که به دکوراسیون فضای اداری شما بخورد و در این موضوع سلیقه‌ی شما نیز دخیل می‌باشد. پرده‌های کرکره‌ای بسیار کاربردی هستن و شما می‌توانید به راحتی آن را جمع و یا باز کنید که این کار به وسیله‌ی یک اهرم انجام می‌شود. تیغه‌های پرده کرکره‌ای به نحوی طراحی شده‌اند که شما می‌توانید میزان نور ورودی به فضای داخلی را با آن کنترل کنید.

 

پرده دو مکانیزم

در واقع پرده‌های دو مکانیزم ترکیبی از پرده‌های شید و زبرا می‌باشند. این پرده دارای یک لایه آستر می‌باشد که آستر در برابر نور خورشید بسیار مقاوم عمل می‌کند و می‌توانید جلوی نور خورشید را تا حد بسیار زیادی بگیرد. آستر معمولا در لایه‌ی زیرین پرده دو مکانیزم قرار می‌گیرد و در لایه بیرونی آن از پرده زبرا استفاده می‌شود که این مورد باعث زیباتر شدن جلوه‌ی خارجی پرده نیز خواهد شد. پرده‌ی دو مکانیزم نام‌های متفاوتی دارد و آن را با نام‌های پرده شب و روز، پرده دوبل یا تبل، دابل شید، دو گیربکس و دو منظوره نیز می‌شناسند.

این پرده از جدیدترین و مدرن‌ترین انواع پرده است که امروزه در بسیاری از خانه‌های شیک و زیبا از آن استفاده می‌شود. علاوه بر زیبایی، این پرده کارایی فوق العاده‌ای نیز دارد؛ زیرا شما می‌توانید نور ورودی را کنترل کنید و آن را به صورت سایه، تیره و روشن تنظیم کنید. این پرده نیز دارای طرح‌ها و رنگ‌های متفاوتی است و شما می‌توانید بر اساس سلیقه و دکوراسیون مدنظر خود، هر رنگ و طرحی از پرده دو مکانیزم را که دوست دارید تهیه کنید. از پرده دو مکانیزم در تمامی مکان‌ها استفاده می‌شود و شما می‌توانید آن را در خانه، محل کار، اداره، مطلب و غیره نصب کنید.

 

پرده DK ورتیکال

پرده ورتیکال جزو جدیدترین پرده‌های موجود در بازار است که امروزه به شدت مورد استقبال قرار گرفته است. این پرده‌ها در سایزها و ابعاد مختلف ساخته می‌شود و شما می‌توانید برای هر نوع پنجره‌ای از این پرده استفاده کنید. پرده DK برای اولین بار در کشور ترکیه توسط شرکت بریلینت طراحی و ساخته شد که از همان بدو ورود به بازار، طرفداران بسیاری را به سمت خود جذب گیرد.

این پرده‌ ۴۰ سانت عرض دارد اما وقتی از داخل چین می‌خورد، عرض آن ۱۰ سانت کاهش پیدا می‌کند و به ۳۰ سانت می‌رسد. نوع طراحی و کارایی این پرده بسیار شبیه به پرده‌ی لوودراپه است. این پرده‌ها با استفاده از یک زنجیر باز و بسته می‌شوند. برای نصب این پرده هیچ نیازی به چوب پرده‌های بزرگ و سنگین نیست و شما می‌توانید به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن این پرده را روی پنجره‌ی خود نصب کنید.

 

پرده سه بعدی

پرده‌ی سه بعدی نیز یکی از جدیدترین انواع پرده‌ها است که می‌توانید از آن در تمامی محیط‌ها استفاده کنید. این پرده مخصوص فضاهایی است که به حالت فانتزی طراحی می‌شوند و می‌توان از آن برای پنجره‌ی خانه، آشپزخانه و حتی اتاق خواب نیز استفاده کرد. بر روی این پرده‌ها، طرح‌های مختلف با طراحی سه بعدی چاپ شده‌اند که جلوه‌ی بسیار زیبایی به فضای شما می‌دهند. معمولا برای چاپ طرح‌های سه بعدی از پارچه حریر و یا پارچه ساده استفاده می‌کنند و طرح مورد نظر را روی آن چاپ می‌کنند.

شما می‌توانید هر طرحی را که دوست دارید روی این نوع از پرده‌ها چاپ کنید و حتی می‌توانید طرح مورد نظر را سفارش دهید. امروزه از پرده‌های سه بعدی برای فضاها و مکان‌ها تجاری استفاده‌ی بسیاری می‌شود و شما بیشتر این پرده‌ها را در این فضاهای تجاری می‌بینید. پرده سه بعدی می‌تواند شکل و شمایل محیط شما را به طور کلی تغییر دهد و تاثیر بسیار زیادی در زیبایی محیط دارد. برای اتاق کودکان و نوجوانان نیز از این پرده‌ها استفاده می‌شود و طرح پرده دقیقا مطابق با سلیقه‌ی مشتری تعیین می‌شود.

 

راهنمای خرید بهترین پرده بر اساس ساختمان

جمع‌بندی

گروه تولیدی ضیاء یکی از بزرگ‌ترین و بهترین مراکز و تولیدکنندگان بهترین پرده‌های ساختمان است و شما می توانید پرده‌ی مورد نظر خانه و ساختمان خود را با هر رنگ و طرحی که دوست دارید، از این مرکز تهیه کنید. مرکز ضیاء از بهترین و پیشرفته‌ترین روش‌ها و دستگاه‌ها برای طراحی و ساخت پرده ساختمان استفاده می‌کند.




برچسب‌ها: