بهترین ایده برای دکوراسیون خانه های کوچک

طراحی دکوراسیون خانه های کوچک بسیار سخت است و نیاز به رعایت موارد مهمی دارد تا از این فضای کوچیک بیشترین بهره و استفاده را برد و فضای خانه را بزرگتر نشان داد.

با استفاده از چند تغییر و ترفند می‌توان فضای خانه را بزرگ‌تر از آنچه هست نشان داد، از جمله رنگ‌آمیزی دیوار، انتخاب کف‌پوش مناسب، استفاده از تابلو و قاب، انتخاب فرش مناسب و مواردی که کمک می‌کند از لحاظ بصری خانه دل‌بازتر به نظر آید. به یاد داشته باشید که خریدن مبلمان اضافه و لوازم و پر کردن فضا، راهی برای زیباتر کردن دکوراسیون خانه نیست بلکه باید سعی کنید که فضا را خلق کنید.

وسایل اضافه را به انبار ببرید چرا که استفاده از وسایل اضافه فضا را اشغال می‌کنند و فضا را شلوغ‌تر نشان می‌دهد و با اینکار فضا کوچکتر نشان داده می‌شود.

در این مطلب ترفندها و راه‌حل‌هایی برای بزرگ نشان دادن آپارتمان‌های کوچک ارائه می‌کنیم.

از رنگ‌های روشن استفاده کنید

در دکوراسیون خانه های کوچک استفاده از رنگ‌های تیره باعث می‌شود تا فضای خانه کوچک‌تر از آنچه که هست نشان داده شود. ساده‌ترین راه برای بزرگتر نشان دادن فضای خانه، استفاده از رنگ‌های روشن در دکوراسیون و رنگ دیوارها است. برای انتخاب رنگ مبلمان، فرش و پرده‌ها به سراغ  رنگ‌های روشن بروید. انجام این کار علاوه بر این کم هزینه بودن، به سادگی نیز قابل انجام دادن است.

اهمیت نورپردازی

برای نورپردازی خانه‌های کوچک و مدرن استفاده از لوسترهای کلاسیک سقفی مناسب نیست. خانه‌ها و آپارتمان‌های کوچک به نورپردازی مینیمال نیاز دارند. نورپردازی از جهت‌های مختلف، خانه را بزرگتر و زیباتر نشان خواهد دارد.

استفاده از لامپ‌های کوچک هالوژنی در دکوراسیون خانه های کوچک، در اطراف سقف و دیوارها به این کار کمک می‌کنند. همچنین استفاده از چراغ‌های دکوراتیو، گزینه‌های مناسبی برای نورپردازی آپارتمان‌های کوچک محسوب می‌شوند. برای نورپردازی نیز می‌توانید از ترکیب نورهای زرد و سفید استفاده کنید.

 

طراحی دکوراسیون خانه های کوچک

 

استفاده از آینه در دکوراسیون خانه های کوچک

آینه‌ها با توجه به انعکاس تصویری که دارند به خانه بعد بیشتری می‌دهند. بهترین جای مناسب برای قرار دادن آینه، روبه‌روی پنجره است. به این ترتیب نور طبیعی بازتاب می‌یابد و خانه بزرگتر و روشن‌تر جلوه داده می‌شود. برای اینکه آینه های جلوه بیشتری به محیط ببخشند، قاب آینه را هم‌رنگ دیوار در نظر بگیرید. همچنین می‌توانید آینه قدی نصب کنید تا فضا را دوبرابر نشان دهد. قرار دادن آینه در مقابل لامپ‌ها و چراغ‌ها نیز با انعکاس نور به روشنایی بیشتر و بزرگ نشان دادن خانه کمک می‌کند.

از پرده‌ها و مبلمان روشن استفاده کنید

در دکوراسیون خانه های کوچک برای آنکه خانه‌های کوچک از لحاظ دید بصری بزرگتر به نظر برسند باید از مبل و پرده روشن در دکوراسیون بهره بگیرید. از پرده‌های روشن و نازک استفاده کنید زیرا پرده‌های سنگین با طرح‌های شلوغ و رنگ تیره مناسب خانه‌های کوچک نیستند.

پرده‌ها را بلندتر درنظر بگیرید، پرده‌ای که دو یا سه سانتیمتر روی زمین افتاده باشد سقف را بلندتر و پنجره‌ها بزرگتر نشان می‌دهد.

مبل عریض برای خانه‌های کوچک مناسب نیست و بهترین نوع مبل برای خانه‌ها و آپارتمان‌های کوچک مبل ال است. اندازه و تعداد مبل باید طوری باشد که امکان رفت و آمد آزادانه را به شما بدهد. مبل‌های بزرگ خانه را کوچکتر از اندازۀ واقعی جلوه خواهند داد.

فرش مناسب انتخاب کنید

برای دکوراسیون خانه‌ های کوچک، فرش‌هایی که بیش از حد کوچک باشند فضا را کوچکتر نشان می‌دهند. از انتخاب فرش با رنگ‌های تیره و طرح‌های شلوغ بپرهیزید. فرش‌های تک رنگ با تنالیته هماهنگ با رنگ مبل می‌تواند فضای خانه را بزرگتر نشان دهد.

سخن آخر

این مطلب به شما کمک می‌کند تا ایده‌های خوبی برای دکوراسیون منزل کوچک خود در نظر بگیرید. نوع چیدمان وسایل کمک زیادی به بزرگ جلوه دادن خانه نقلی خواهد کرد. شما از چه ایده‌ای برای دکوراسیون خانه خود استفاده می‌کنید؟

 




برچسب‌ها: , ,