اسباب‌کشی بی‌دردسر با کودکان

همه ما به این مسئله که اسباب‌کشی یکی از بدترین کارهای ممکن است اذعان داریم. اسباب‌کشی همیشه یکی از سخت ترین کارها برای افراد مستاجر است که ممکن است هرسال با آن روبرو باشند. از پیدا کردن کارتن های محکم و بسته بندی کردن گرفته تا چینش هرکدام از آنها برای هر خانواده ای پروسه بسیار ملال آوری است.

در این بین بسیاری از خانواده‌هایی که فرزندان کوچک دارند این دردسرها دوبرابر است. ریخت و پاش‌های اسباب‌کشی وجود وسایل زیر دست و پا برای کودکان ممکن است خطرآفرین باشد. وجود یک کودک نوپا یا چند کودک بازیگوش کار جمع آوری وسایل را برای خانواده ها تا حدودی سخت میکند.

در این مقاله قصد داریم توصیه‌ها و فوت و فن‌های اسباب‌کشی را برای خانواده‌هایی که فرزندان کوچک دارند بیان کنیم. این جزئیات به خانواده ها کمک میکند تا علاوه بر اینکه با خیالی آسوده به جمع آوری وسایل میپردازید، آسیبی نیز متوجه فرزندشان نخواهد بود.

فرزندتان را برای تغییر و جابجایی آماده کنید

جابجایی و نقل مکان برای کودکان ممکن است به مراتب سخت تر باشد زیرا آنها روحیه حساس‌تر و شکننده‌تری دارند. برای کودکان تغییر در زندگی مساله ای نیست که بتوانند به راحتی با آن کنار بیایند. از دست دادن دوستان قدیمی و هم بازی هایشان برایشان دردناک است. خو گرفتن به خانه جدید و آشنا شدن برای آنها زمان بر است. شاید تا مدتی حالتهای کج‌خلقی را از خود بروز بدهند.

برای اسباب‌کشی بی‌دردسر با کودکان وظیفه شما به عنوان والدین کودک این است که با او درمورد تمامی موارد صحبت کنید. اینکه مکان جدید چه ویژگی‌هایی دارد و آنها می‌توانند دوستان جدیدی پیدا کنند.

برنامه‌ریزی کنید

اولین قدم برای جمع کردن وسایل این است که برای جمع آوری وسایل هر قسمت از خانه برنامه ریزی داشته باشید. وسایلی را که از اهمیت کمتری برخوردار هستند را زودتر جمع کنید. وسایل برقی آشپزخانه و ظرف و ظروف دکوری را زودتر جمع کنید. این کار را میتوانید در آخر شب و یا صبح زود که کودک شما خواب است انجام بدهید.

در طول روز به امور روزمره کودک خود بپردازید تا کودک حس آشفتگی و استرس را در شما مشاهده نکند. زیرا استرس والدین باعث بهانه جویی و بی خوابی های شبانه او خواهد شد و شما را در طول روز از انجام کارهای دیگر باز میدارد.

 

جابجایی خانه

 

از فرزندانتان کمک بگیرید

برای اسباب‌کشی بی‌دردسر با کودکان، برای اینکه کودک خود را سرگرم کنید تا به کارهای خود برسید میتوانید به او مسئولیت واگذار کنید. به طور مثال از او بخواهید وسایل و اسباب بازی‌های اتاق خود را جمع‌آوری کرده و در جعبه بگذارد. میتوانید حتی از او بخواهید کشوی لباسهای خود را خالی کرده و در چمدان بگذارد. با این کار هم از کمک او بهره‌مند شده‌اید هم بدون استرس و دغدغه به جمع کردن وسایل خانه رسیده‌اید.

کیف مخصوص نوزاد را آماده کنید

اگر فرزند نوزاد دارید و مجبور به نقل مکان و اسباب‌کشی هستید، این تجربه ممکن است برای شما بسیار کاربردی باشد. قبل از جمع آوری لوازم منزل، یک کیف مخصوص نوزاد خود آماده کنید که لوازم ضروری داخل آن باشد. این کیف باید حاوی پوشک، دستمال مرطوب، غذای کودک، اسباب بازی، پتو، پستانک و پودر کودک باشد.

این کیف را در دسترس داشته باشید و آن را به ماشین حمل بار نسپارید. ممکن است در طول اسباب‌کشی بارها و بارها به آن نیاز پیدا کنید.

برای نگهداری کودک خود از دیگران کمک بگیرید

روز موعود و روز اسباب‌کشی از پراسترس‌ترین روزها است. هماهنگی با شرکت باربری و جابجایی و حمل و نقل وسایل به اندازه کافی برای شما وقت گیر و پر مشغله خواهد بود. بهتر است به دلیل جابجایی و خطرناک بودن شرایط، از اقوام و یا دوستان خود بخواهید که برای چند ساعت از کودک شما نگهداری کنند. این کار باعث میشود کارها با دقت و سرعت بیشتری انجام شود و شما نگرانی بابت امنیت کودک خود نداشته باشید.

شرکت‌های باربری معتبر

جابجایی وسیله های خانه اعم از سنگین یا سبک دقت بالایی را نیاز دارد. برای اسباب‌کشی حتما از شرکتهای معتبر که در این زمینه اسم و رسم خوبی دارند استفاده کنید. اگر اقوام و یا دوستان شما به تازگی نقل مکان کرده اند از تجربه آنها حتما در این زمینه استفاده کنید.

 

شرکت حمل و نقل

 

از کودک خود نظر بخواهید

برای داشتن اسباب‌کشی بی‌دردسر با کودکان بعد از اینکه به خانه جدید نقل مکان کردید و جابجایی وسایل به پایان رسید از کودک خود نظرخواهی کنید. از کودک بخواهید درباره چینش وسایل اتاق خوابش نظر بدهد. با این کار کودک به مکان جدید علاقه‌مند خواهد شد. سعی کنید برای استراحت بعد از جابجایی، کودک را به نزدیکترین مکان تفریحی و یا پارک محل خانه جدید ببرید تا کم کم به محیط عادت و علاقه پیدا کند. با این کار حس امنیت از مکان جدید در کودک به وجود خواهد آمد.

سخن آخر

رفتن به مکان جدید و ناشناخته ممکن است برای تمام افراد به خصوص کودکان ناراحت کننده باشد. با رعایت نکاتی که در این مقاله به آنها اشاره شد میتوان مشکلات را تا حد بسیار زیادی کاهش داد و هیجان و شور و شوق مکان جدید را برای کودک جایگزین ترس‌ها و استرس‌ها کرد.

 




برچسب‌ها: ,