دکوراسیون سوئیت و ترفندها

زندگی در یک سوئیت نقلی با چالش‌های زیادی از جمله چیدمان و دکوراسیون مواجه است. سوئیت‌ها دارای مساحت میانگین 50 متر دارند و در آن‌ها نشیمن و خواب و آشپزخانه در یک فضا وجود دارد. مسلما دکوراسیون سوئیت به دلیل فضای یکپارچه چالش زیادی دارد به این دلیل که نمیتوان فضا را به طور کامل تفکیک کرد. اگر وسایل و مبلمان زیادی دارید، باید بدانید که دکوراسیون شلوغ و فشرده‌ای خواهید داشت. اما با راهکارهایی میتوان چیدمان و دکوراسیون را به گونه‌ای انجام داد که نه تنها فضا کوچک نشود بلکه از لحاظ بصری هم کوچک بودن خانه به چشم نخورد.

شاید در دید اول ساماندهی و چیدمان وسایل در یک خانه کوچک مثل سوئیت کار سختی به نظر بیاید. از این لحاظ که باید تک تک وسایل را در یک فضای مشترک گنجاند که قطعا به یک درایت و پیروی از چند نکته و اصول کاربردی برای دستیابی به فضایی دلنشین و دنج نیاز خواهد بود.

روش‌های بسیار مختلفی برای استفاده بهینه از فضای کم سوئیت‌ها وجود دارد که با اجرای آن ها به نتایج خوبی میرسید. بعضی از این روش ها چیدمان صحیح برای جای دادن بیش‌ترین مبلمان و وسایل را ارائه داده و برخی دیگر به شما خواهند گفت که چطور فضا را بزرگ تر جلوه دهید.

مبل تخت خواب شو در دکوراسیون سوئیت

هویت اصلی یک خانه چه کوچک و چه بزرگ را مبلمان آن میسازد. اگر فضای کافی برای تخت خواب ندارید یکی از راهکارهایی که شما را از داشتن تخت خواب بی نیاز میکند، استفاده از مبل‌های تخت خواب شو است. مبل تخت‌خواب‌شو علاوه بر اینکه دکوراسیون سوئیت شما را زیبا میکند در عین حال کمک میکند به عنوان تخت خواب نیز از آن استفاده کنید. این مبل‌ها در خانه‌های بزرگ هم بسیار مورد استفاده قرار میگیرد و طرفداران زیادی دارد. استفاده از این مبل‌ها در ذخیره فضا بسیار به شما کمک خواهد کرد.

 

مبل تخت خواب شو

 

وسایل اضافه ممنوع

به هم‌ریختگی و وجود وسایل زیاد دکوراسیون سوئیت شما را بسیار آشفته نشان خواهد داد. این آشفتگی می‌تواند به خاطر استفاده از مبلمان زیاد و یا وسایل بلااستفاده به وجود بیاید. اگر وسایل شما برای خانه نقلی و سوئیت زیاد به نظر می‌رسند، آن‌ها را بفروشید. به هم ریختگی فضا باعث کوچک‌تر به نظر رسیدن خانه و دکوراسیون سوئیت شما خواهد شد.

علاوه بر این شلوغی و استفاده از وسایل غیر ضروری حس آشفتگی و اضطراب را به ساکنین خانه منتقل خواهد کرد. پس فقط به فکر استفاده از وسایل ضروری تان باشید و بقیه وسایل را کنار بگذارید.

نقش رنگ روشن در دکوراسیون سوئیت

یکی از اصول و قوانین در طراحی دکوراسیون و چیدمان فضاهای کوچک، استفاده از رنگ‌های روشن است. رنگ‌های تیره فضا را کوچک از چیزی که هست نشان میدهد. حتی استفاده از مبلمان رنگ روشن، کاغذ دیواری، کفپوش و دکوری‌های کوچک پیشنهاد میشود. با قرار دادن کوسن به رنگ‌های گرم مثل قرمز، نارنجی و یا تابلوهایی با قاب‌ها و یا طرح رنگی ایجاد تضاد کنید. رنگ‌های روشن نور را هم بهتر منعکس می کنند و از تاریکی فضا جلوگیری خواهند کرد.

با آینه فضا را دو برابر کنید

آینه‌ها هر فضایی را بزرگ‌تر و دلبازتر نشان می‌دهند. تا جایی که می‍توانید از آینه‌های بیشتری در دکوراسیون سوئیت کوچک و چیدمان خانه کوچک بهره ببرید. برای بزرگ نشان دادن خانه آینه‌های بزرگ و قدی را روبروی پنجره قرار دهید. آینه‌ها تصویر فضا را منعکس کرده و این کار در بزرگ نشان دادن خانه نقش شگفت‌انگیزی دارد. هر چه آینه ها بزرگ‌تر باشند، تاثیرشان هم به مراتب بیشتر خواهد بود، پس اگر میتوانید، یکی از دیوارها را آینه کاری کنید.

آینه‌ها نور و روشنی را در فضا انعکاس می‌دهند و انرژی را در خانه به جریان می اندازند. نور عنصری است که نقش بسیار مهمی در معماری و طراحی داخلی ایفا می کند. این نقش به قدری پررنگ است که می تواند یک فضا را به محیط بسیار دلبازتر و بزرگ تری تبدیل کند.

 

نقش آینه در طراحی

 

پرده‌های روشن و ساده انتخاب کنید

سعی کنید از پرده‌هایی که نقش و بافت ظریف و ساده دارند برای زیبایی دکوراسیون سوئیت استفاده کنید. پرده‌های ضخیم و پرنقش فضای خانه کوچک شما را دلگیر و تاریک میکند. پرده‌هایی با نقش و نگار ساده و رنگ‌های خنثی به بزرگ جلوه دادن خانه نقلی شما کمک شایانی خواهد کرد.

نقش نورپردازی در دکوراسیون سوئیت

استفاده از لامپ ها و آویزهای ساده نور فضای کوچک سوئیت را بسیار دلباز و زیبا خواهد کرد. برای طراحی نورپردازی در فضای سوئیت و آپارتمان کوچک از لوستر و لامپ‌های ساده و آویز استفاده کنید و سعی کنید که همه بخش های منزل از نورپردازی مناسبی برخوردار باشند.

نقش کابینت های آشپزخانه را دست کم نگیرید

چنانچه خانه نقلی شما دارای یک آشپزخانه کوچک است سعی کنید از کابینت های با رنگ روشن به خصوص سفید استفاده کنید . رنگ سفید علاوه بر انعکاس نور به بزرگ نشان دادن خانه شما کمک خواهد کرد.

 

 




برچسب‌ها: ,