برترین سازه‌های تهران | بخش اول

به هر منطقه‌ی تهران که سرک بکشیم، با ساختمان‌هایی جالب و احتمالا متفاوت رو‌به‌رو می‌شویم. ساختمان‌هایی که احتمالا هر یک به دلایل خاصی جلوه می‌کنند. از این رو ما نیز تصمیم گرفتیم برترین سازه‌های تهران را در طی چندین گزارش از طریق مجله مانیار در اختیار شما قرار دهیم. از جمله سازه‌های این سری مقالات می‌توان به خانه‌های محله‌های گوناگون، برج‌ها، سالن‌های تئاتر، مجتمع‌های مسکونی و … اشاره کرد. با مجله مانیار و اولین سری از مقالات برترین سازه‌های تهران همراه باشید.

 

برترین سازه‌های تهران

 

روزانه ده‌ها پروژه‌ی ساخت و ساز در تهران کلید می‌خورد. پروژه‌هایی که هر یک سلیقه و قشر خاصی را هدف می‌گیرند. چند سالی است تب و تاب ساخت برج‌های لوکس در تهران تندتر از گذشته شده است. برج‌های گران‌قیمتی که وعده‌ی یک زندگی لاکچری، بی‌دردسر و زیبا را به خریداران می‌دهند. در ادامه سه مورد از برترین سازه‌های تهران را معرفی می‌کنیم. سازه‌هایی که مجموعه‌ای از امکانات قابل توجه بوده و از بهترین‌های ایران هستند.

 

تهران

 

چناران پارک رزیدنس از برترین سازه‌های تهران

 

برای شروع لیست برترین سازه‌های تهران قصد داریم شما را با یکی از گران‌ترین برج‌های ایران آشنا کنیم. یک مجتمع لاکچری و مجلل در خیابان فرشته‌ی تهران که چشم هر رهگذری را می‌گیرد. چناران پارک رزیدنس توسط دو معمار کاربلد به نام‌های فرزاد دلیری و امید غلامپور ساخته شده است. معماران مجموعه به خوبی از پس طراحی آن برآمده‌اند. با تماشای ساختمان متوجه ظرافت به کار رفته در تک تک اجزای ساختمان می‌شوید. ظرافتی که با هنرمندی در کنار لیستی طولانی از امکانات و تکنولوژی‌های روز قرار گرفته است.

 

زیربنای مسکونی رزیدنس از برترین سازه‌های تهران 8000 مترمربع بوده که در کنار 5000 مترمربع فضای سبز و محوطه‌ی تفریحی ترکیب بی‌نظیری را به‌وجود آورده‌اند. 5000 مترمربع فضای مجموعه از درختان قدیمی، آب‌نما، جاده‌ی سلامت و دوچرخه‌سواری و … تشکیل شده است. به وضوح زندگی می‌توان جریان زندگی لاکچری را در این ساختمان حس کرد. ورودی مجتمع به پلاک خودرو حساس بوده و تنها با شناسایی اجازه‌ی ورود می‌دهد. ساختمان با واحدهای 260 تا 550 مترمربعی پر شده است. وسایلی نظیر یخچال، گاز، مایکروویو و … از پیش با بهترین برندها در واحدها تعبیه شده‌اند.

 

چناران پارک رزیدنس از برترین سازه‌های تهران

 

ساختمان مسکونی اندرزگو

 

مورد دوم از لیست برترین سازه‌های تهران محصول دفتر آینه است. یک ساختمان مسکونی واقع در اندرزگو که شاید ظاهرش از سرّ درون آن خبر ندهد. ساختمان مسکونی اندرزگو یک آپارتمان 6 طبقه بوده که با ساختمان‌های نه چندان بانظم و زیبا احاطه شده است. سازندگان ساختمان مسکونی اندرزگو در نظر داشتند ساختمانی ساده، زیبا و عاری از هرگونه پیچیدگی و شلختگی بسازند. انصافاً هم در این امر تا حد زیادی موفق بودند.

 

ساختمان ظاهری لوکس و بی‌آلایش دارد که با رنگ خاکستری، سنگ‌های گرانیت و کرکره‌های چوبی از جنس Thermo wood جان گرفته است. این سازه مجهز به یک پارکینگ کوچک در طبقه‌ی همکف بوده و دارای خدماتی مانند: سالن بدنسازی، انبار و … در زیرزمین است. از نکات جالب این ساختمان می‌توان به تراس‌های آن اشاره کرد. باتوجه به قوانین منطقه ساخت تراس در ساختمان‌ها ممنوع است. از این رو معماران مجموعه اقدام به طراحی تراس داخلی کرده‌اند. تراسی شیشه‌ای که از فضای داخلی جدا شده و به پنجره‌ی واحد راه دارد.

 

ساختمان مسکونی اندرزگو

 

برج بین‌المللی تهران

 

برج بین‌المللی تهران به عنوان مقاوم‌ترین و بلندترین برج مسکونی ایران در جایگاه سوم لیست برترین سازه‌های تهران قرار می‌گیرد. این مجتمع مسکونی 162 متری با 56 طبقه محصول مشترک ایران و فرانسه است. این برج عظیم‌الجثه در ضلع شمالی اتوبان حکیم و بالای منطقه‌ی یوسف‌آباد واقع شده و زیربنایی برابر با 220.000 مترمربع دارد. برج تهران به عنوان یکی از برترین سازه‌های تهران دارای سه بال اصلی با نام‌های A،  B و C بوده که هریک به لابی جداگانه و یک لابی مشترک مجهز هستند. به لحاظ تعداد واحدها، امکانات و خدمات، برج بین‌المللی تهران بسیار استثنائی عمل کرده است.

 

این مجموعه 572 واحد مسکونی را در خود جای داده که در متراژهای گوناگون ترکیب شده‌اند. این واحدها عبارتند از: 43 واحد آپارتمان سوئیت، 172 آپارتمان دوخوابه، 313 آپارتمان سه‌خوابه، 16 آپارتمان‌ چهار‌خوابه، 11 واحد پنت‌هاوس و 17 واحد تجاری که دسترسی به آنها از طریق 15 آسانسور مسافری امکان‌پذیر است. برج بین‌المللی تهران مجهز به برق اضطراری بوده و در مواقع لازم برق تاسیسات عمومی و فضاها مانند آسانسورهای مسافری و 3 آسانسور باری را تامین می‌کند. این ساختمان هوشمند دارای 1000 پارکینگ سرپوشیده و 600 انباری است.

 

برج بین‌المللی تهران

 

حرف آخر …

 

تا به اینجای کار احتمالا متوجه شده‌اید که لیست برترین سازه‌های تهران جذاب‌تر از آن است که تصورش را کنید. منتظر بخش‌های بعدی این سری مقالات باشید تا با سازه‌های جذاب بیشتری آشنا شویم.

 




برچسب‌ها: