ورزش در خانه | مزایای ورزش کردن در خانه

در روزگاری زندگی می کنیم که هر روز دغدغه های تازه ای برای هر شخص به وجود می آید. دغدغه و مشکلاتی که بر زندگی شخص تاثیر گذار بوده و بسیاری از کار های او را مختل می کند. یکی از این کار ها ورزش بوده که به شدت تحت تاثیر سبک زندگی و مشکلات روزمره است. به این معنا که باوجود مشغله های زیاد، افراد زمان کمتری برای ورزش کردن صرف می کنند. به این موضوع فراگیری کرونا را نیز اضافه کنید که سبب تعطیلی بسیاری از باشگاه ها شد. حال با مجله مانیار همراه باشید تا مبحث ورزش در خانه را بررسی کنیم.

 

وسایل لازم برای ورزش در خانه

 

 

ورزش در خانه

 

پس از همه گیری ویروس کرونا، بخش زیادی از جامعه خانه نشین شدند. این خانه نشینی چیزی جز بی تحرکی، اضافه وزن، انواع درد مفاصل و … در بر نداشت. از این رو جای خالی ورزش و به طور کلی تحرک موثر احساس می شد. در چنین شرایطی افراد جامعه سعی کردند خود را با حال و روز کرونایی تطابق دهند. از همین رو ورزش در خانه را آغاز کردند.

در زمان شیوع کرونا اهمیت ورزش در خانه و به طور کلی ورزش بیشتر از هر زمان دیگری مشخص شد. چراکه بدن را مقاوم تر و آماده تر کرده و روند پیری و درد مفاصل را کند تر می کند. کرونا نشان داد بدون باشگاه های ورزشی نیز می توان ورزش کرد و تحرک داشت. با درنظر گرفتن این شرایط ابتدا به مزایای ورزش در خانه پرداخته و سپس چند توصیه کاربردی ارائه می دهیم.

 

ورزش در اتاق خواب

 

 

ورزش در خانه = صرفه جویی در هزینه

 

بلعکس باشگاه های ورزشی، ورزش در خانه رایگان است. شما برای ورزش کردن در باشگاه های ورزشی باید مبلغی تحت عنوان شهریه را به صورت ماهانه یا سالانه پرداخت کنید. معمولا هزینه شهریه ها و حق عضویت آنچنان بالا نبوده و یک مبلغ متوسطی دارد، اما باید توجه داشته باشید که باید هر ماه مبلغ مشخصی را کنار بگذارید. ورزش در خانه به هیچ عنوان شامل مسئله ای نشده و می توانید در هر کجای خانه رایگان ورزش کنید.

 

سازگاری با اوقات شما

 

زمانیکه در یک باشگاه ثبت نام می کنید، معمولا باید در ساعات مشخصی حضور پیدا کنید. باوجود منعطف تر بودن باشگاه های بدنسازی این مشکل بازهم حس می شود. اما در خانه با چنین مشکلی حس نمی شود. چراکه هر زمان که اراده کنید می توانید ورزش کنید. شما می توانید یک برنامه یک ساعته یا چند بخشی برای اوقات فراغت خود بچینید.

 

سازگار با برنامه ورزشکار

 

 

اعتماد به نفس پایین

 

بسیاری از افراد جامعه علاقه چندانی به ورزش در باشگاه و مکان های شلوغ ندارند. از این رو می توانند به راحتی و بدون هیچ مشغله فکری ورزش در خانه را آغاز کنند. از طرفی ورزش اعتماد به نفس افراد را افزایش داده و باعث می شود شخص ورزشکار حس بهتری نسبت به خود داشته باشد.

 

زندگی بهتر و سالم تر

 

دیگر مزایای ورزش کردن بر هیچکس پوشیده نیست. فرقی نمی کند در خانه ورزش کنید یا در باشگاه، به هر حال مزایای آن بی شمارند. ورزش سبب افزایش استقامت و مقاومت بدن شده در نتیجه سطح سلامتی افزایش یافته و هزینه های درمان کاهش پیدا می کنند.

 

بهداشت محیط، افکار و برنامه

 

زمانیکه ورزش را شروع می کنید متوجه سه موضوع می شوید. محیط خانه بسیار تمیز تر از باشگاه بوده و عرق افراد متفرقه به بدن شما نمی چسبد. حریم شخصی ارزش بیشتری داشته و هیچگونه مزاحمتی ندارید. معمولا موضوع یا نکته ی خاصی ورزش در خانه را مختل نکرده و بدون هیچگونه حواس پرتی می توانید کار خود را انجام دهید.

 

حرف حرف شماست

 

از جمله مزایای ورزش در خانه می توان به قدرت خواسته، افکار و کلام شما اشاره کرد. چراکه همه چیز طبق دستور شما انجام شده و هیچگونه مزاحمتی ندارید. لازم نیست منتظر خالی شدن وسیله ای باشید و کار خود را می کنید. نگران قضاوت شدن در باشگاه نیستید و به راحتی به خودسازی می پردازید. بخش ایاب و ذهاب را به راحتی خط می زنید. موزیک مورد علاقه خود را پخش می کنید و نگران صحبت کردن با افراد ناشناس نیستید.

 

سه سوال قبل از شروع ورزش در خانه

 

پیش از آنکه ورزش در خانه آغاز کنید و انتظاراتتان پدیدار شوند باید سه سوال ساده اما اساسی را از خود بپرسید. این سوالات باعث می شوند تا روند ورزش کردن شما هدفمند تر و موثرتر باشد.

 

سه سوال اساسی

 

 

هدفتان از ورزش در خانه چیست؟

 

پیش از آنکه کار خود را شروع کنید این سوال را از خودتان بپرسید. مشخص کنید آیا به دنبال تناسب اندام هستید یا تبدیل شدن به یک ورزشکار حرفه ای. این سوال به شما کمک می کند تا دید بهتری نسبت به ورزش داشته باشید و انتظارات اغراق آمیزی از خود نداشته باشید.

 

چه مشکلاتی بر سر راهتان است؟

 

نسبت به مسائل و بدن خود آگاه باشید و آن ها را بشناسید. با اینکار می توانید به راحتی مشکلات مسیرتان را شناسایی کرده و آن ها را رفع کنید. این بررسی باعث می شود ورزشی حرفه ای تر را در خانه تجربه کرده و افق روشن تری را برای خود ترسیم کنید.

 

برنامه ای دارید؟

 

به طور کلی برنامه ریزی مقوله ای مهم و تاثیر گذار است. اهمیت این موضوع در ورزش، بدنسازی و … چندین برابر می شود. تا زمانیکه یک برنامه ممتد ( ترجیحا ماهانه ) نداشته باشید نمی توانید به یک بدن ایده آل یا حتی نسبتا آماده دست پیدا کنید. شما باید علاوه بر برنامه ریزی برای حرکات ورزش در خانه، برنامه غذایی خود را نیز تنظیم کنید. یک برنامه ریزی درست سبب می شود راحت تر و حرفه ای به هدف خود برسید.

 

بدن آماده

 

 

جمع بندی …

آنچه خواندید تنها چند توصیه کوچک برای افراد مبتدی و شروع کار بود. شما می توانید برای آنکه درست تر در این مسیر قدم بردارید از مربی، پیج های معتبر اینستاگرام و یا اپلیکیشن های موبایل استفاده کنید. “پا به پا” یکی از بهترین اپ های ورزشی بوده و اطلاعات بسیاری را در خود جای داده است. فراموش نکنید ورزش رکن اصلی سلامت است.




برچسب‌ها: