برترین سازه‌های معماری جهان: نهر (La Crique)

وقتی صحبت از برترین سازه‌های معماری جهان می‌شود ممکن است واژه‌هایی مثل بلندترین، بزرگ‌ترین، قدیمی‌‌‌‌ترین در ذهن تداعی شود اما کیفیت طراحی و تطابق آن با محیط اطراف هم می‌تواند یکی از بهترین پارامترها‌ برای انتخاب برترین سازه‌های معماری جهان باشد. با ما همراه باشید تا در ادامه با یکی از زیباترین آثار اخیر با نام (La Crique) به فارسی: نهر آشنا شویم.

در جنوب شرقی شهر مارسی فرانسه و در نزدیکی «پارک ملی کالونک (Calanques)» و در نزدیکی کوهی که به نام کوه عقاب معروف است، یک سازه زیبا و چشم‌نواز در میان انبوهی از گیاهان خودنمایی می‌کند.

نام سازه:نهر (La Crique)
نوع مجتمع:مسکونی
تعداد واحد:145 واحد
مساحت:8،574 متر مربع
زیربنا:7،871 متر مربع
معمار:شرکت فرانسوی PietriArchitects
هزینه پروژه:13.1 میلیون دلار
سال تحویل:مارس 2018
مشخصات سازه

این سازه شامل دو فاز شرقی و غربی است که هر کدام 5 طبقه دارد و به گونه‌ای طراحی و ساخته شده است که که به طبیعت و ارتفاعات اطراف خود آسیبی نزند و بیشترین تطابق را با آن‌ها داشته باشد به گونه‌ای که انگار همانند گیاهان اطراف خود به آرامی سر از زمین در آورده و رشد کرده است.

ساختمانی که انگار از زمین روییده است

تراس‌های این مجتمع‌ به‌گونه‌ای پلکانی و ناهمگون طراحی و ساخته شده که با مشاهده آن‌ها کوه‌های اطراف این سازه در ذهن تداعی ‌می‌شود و از آنجاییکه معمولا تپه‌های کوهستانی را گیاهانی به‌هم پیوسته پوشش می‌دهد،‌ در تراس‌های این ساختمان هم درختچه‌هایی از جنس همان پوشش گیاهی آن منطقه کاشته شده است و باعث شده است این سازه چیزی جدا از طبیعت آن منطقه نباشد و باعث زیبایی چند برابر این سازه شده است.ورودی اصلی این مجتمع در مرکز مجتمع و در یک جاده خصوصی قرار دارد که به ساکنان این امکان را می‌دهد که هر روز برای ورود و خروج باید از میان پوشش گیاهی طبیعی اطراف عبور کنند و از تماشای آن لذت ببرند.




برچسب‌ها: