استفاده بهینه از فضای خانه | 6 روش برای ایجاد فضا در خانه | مانیار

در هر خانه ای نیاز به فضای بیشتری وجود دارد. صرف نظر از اینکه آپارتمان شما چقدر کوچک یا چقدر بزرگ است، همه ما به دنبال استفاده بهینه از فضا خانه هستیم. چند بخش در خانه شما وجود دارد که بیشترین زمان را در آنها می گذرانید. در این مقاله سعی داریم به شما بگوییم که چگونه از فضای خانه بهینه استفاده کنید. انجام این 6 روش برای ایجاد فضا در خانه به شما کمک می‌کند که تا به عنوان مثال کابینت‌های بیشتری در آشپزخانه خود جا دهید یا چگونه اتاق خواب شما می‌تواند یک میز برای ایجاد یک دفتر کار خانگی هم داشته باشد.

آشپزخانه مهم ترین فضای خانه برای بانوان

آشپزخانه شلوغ‌ترین فضای خانه شما است. زیرا باید برای پختن غذا و آماده سازی برای پذیرایی از مهمانان خوشایند و لذت بخش باشد. با قفسه‌های عمودی ذخیره سازی در انباری خود فضا را به حداکثر برسانید. از سازماندهی کشو برای کالاهای خشک و ظروف نگهداری مواد غذایی استفاده کنید. غذای قدیمی، خشکبار نیمه خورده را دور بریزید و برای آزاد کردن فضای زیر پیشخوان خود، انباری روی قابلمه و ماهیتابه نصب کنید. این اول روش استفاده بهینه از فضای خانه شماست.

 

استفاده بهینه از فضای خانه در حمام

اتاقی که اول صبح از خواب بیدار می شوید و در اواخر شب قبل از خواب به آنجا می‌روید، اغلب بدترین بسیار شلوغ و به همین ریخته است. فضای حمام خانه را می‌توان با ارزیابی اینکه چه کسی و برای چه چیزی از آن استفاده می‌کند به حداکثر رساند. از رایج‌ترین روش‌های استفاده بهینه از فضای خانه برای حمام های مشترک با بچه ها می‌توان به استفاده از قفسه های باز و سبدهایی در زیر سینک و پشت در اشاره کرد. در این روش برای ایجاد فضا در خانه می‌توانید لوازم زیبایی الکتریکی کوچک را در صورت عدم استفاده در این ققسه‌ها قرار دهید. یک سازمان‌دهنده منظم می‌تواند فضای کافی برای لوازم آرایش و بهداشتی، شانه و برس و حتی لوازم جانبی مانند حوله یا سشوار  را در خود ایجاد کند.

 

اتاق های عمومی نیاز به فضا دارند!

نمای از اتاق پذیرایی یک خانه لوکس

آیا تا به حال متوجه شده‌اید که اتاق‌نشیمن و بخش حال خانه شما بدون حتی تلاش کردن هم به آشفتگی می‌رسد؟ این اتاق‌ها بیشترین ترافیک را از افراد خانواد تا دوستان و آشنایان دارند. به عنوان مثال خانواده برای تماشای تلویزیون روی مبل می‌نشینند یا حتی دراز می‌کشند! از جالب‌ترین روش‌های بهینه‌سازی فضای خانه می‌توان به خریدن مبلمان چند منظوره اشاره کرد. اکثر این مبل‌ها تخت می‌شوند و شما می‌توانید به راحتی بر روی آن‌ها بخوابید. در این صورت می‌توانید به بهترین شکل از فضای خانه خود استفاده کنید.

 

آشغال ها را در انباری پنهان نکنید

بسیاری بر این باور هستند که انبار خانه برای نگهداری وسایلی است که نمی‌خواهید به این زودی‌ها از آن‌ها استفاده کنید؛ اما این باور کاملا غلط است! فضای انباری شما را می‌توان با دور انداختن مبلمان قدیمی و لوازم خانگی خراب و موارد دیگر به حداکثر رساند. برای استفاده بهینه از فضای خانه در انباری از قفسه‌های سقفی برای چمدان، تجهیزات تفریحی، تزئینات فصلی و تجهیزات دیگر استفاده کنید. در این روش از ایجاد فضا در خانه می‌توانید به راحتی از فضای بیشتری بهره ببرید.

 

از اتاق خواب خود نهایت استفاده را ببرید

نمایی از اتاق خواب یک خانه لوکس

هر اتاق خواب خانه باید امن‌ترین جای دنیا برای شما باشد که شب‌ها در آن استراحت کنید و صبح شاداب از خواب بیدار شوید. با اطمینان از استفاده صحیح از کمدها، فضای اتاق خواب خود را به حداکثر برسانید. لباس‌های خارج از فصل را پک کرده و در زیر تخت نگهداری کنید. از دیگر روش‌های ایجاد فضا در خانه می‌توان به استفاده فضای روی کمدها اشاره کرد. شما می‌توانید به راحتی انواع لباس‌ها، اکسسوری‌ها، کفش‌ها و موارد دیگر را روی کمد‌ها بگذارید. هر کمد می‌تواند از بخش‌های بخصوصی تشکیل شود.

 

جلوی در ورودی خانه؛ فضایی در خانه که به آن کمتر اهمیت داده می‌شود

اولین قسمتی از خانه که هر کسی به آن وارد و هر روز از آن خارج می‌شوید، فضای جلوی در خانه است. چیدمان در این فضای خانه باید بسیار ساده و مرتبط باشد؛ به طوری که بتوانید خیلی راحت داخل یا خارج شوید. از بهترین روش‌های ایجاد فضا در خانه قرار دادن یک نیمکت یا محل نشستن برای پوشیدن کفش یا قرار دادن کوله پشتی بچه ها در هنگام رفتن به مدرسه است. حال اگر فکر می‌کنید که فضایی برای نیمکت ندارید؟ مطمئن باشید که جا برای قلاب‌های دیواری دارید. در این فضا قرار دادن یک آینه نسبتا کوچک هم می‌تواند کاربردی باشد.




برچسب‌ها: ,